Ammennan monesti inspiraatiota markkinointiviestinnän suunnittelussa muotimaailman lainalaisuuksista ja hyvistä caseista. Muodin ja lifestylen toimialoilla brändinhallinta on useimmiten suoraan yhtiöiden DNA:ssa. Monet yleiset kuluttajaliiketoiminnan käytänteet ovat saaneet alkunsa jo viime vuosisadan alussa muotitaloista. Hyvänä esimerkkinä kerrottakoon vaikkapa lisenssivalmistaminen, joka alkoi, kun Chanel ulkoisti alunalkujaan Chanel N°5:n hajuvesituotannon. Keräsin alle kuusi vinkkiä markkinointiviestintään muodin maailmasta.
Visuaalisuus merkitsee
Kuvat ja visuaalisuus merkitsevät paljon, jopa b-to-b-yritykselle. Huolehdi, että yrityksesi ja brändisi visuaalinen ilme on kaiken aikaa korkealla tasolla. Muodissa ja mallibisneksessä vakiintunut sanonta on, että olet tasan niin hyvä kuin viimeinen kuvauksesi. Tämä koskee myös sinun yritystäsi.