Laita palvelukokemuksesi lunastamaan sen, minkä viestintä lupaa

Lean-viestinnän startti­työpaja

  • Eikö brändinne reagoi muutoksiin vaan etenee vanhoilla nuoteilla?
  • Tuntuuko, että ulkoinen viestintä elää omaa elämäänsä eikä yhteyttä sisäiseen juuri ole?
  • Epäiletkö saako asiakkaasi sen kokemuksen, jonka viestintänne on luvannut?
  • Etkö tiedä siirtyykö tieto asiakkaan kokemuksesta varmasti käyttöönne?
  • Haluatko varmistaa, että viestintänne on jatkuvaa ja brändin mukaista?

 

Lean-viestinnän starttityöpaja on Villivision fasilitoima noin nelituntinen workshop. Siinä luomme yhdessä näkemyksen brändinne viestinnästä: sisäisestä ja ulkoisesta näkökulmasta.

Workshopin perusteella kokoamme Viestinnän suuntaviitat -dokumentin, joka toimii selkeänä viestijän ketteränä käytännön työkaluna.

OPTIO:

Suuntaamo-työskentelyllä voit varmistaa tavoitteellisen ja aktiivisen Lean-viestinnän jatkon. Sitä toteutetaan sovitusti yhdessä, mutta Villivision vetovastuulla.

Unohda viestintä- ja markkinointisuunnitelmat ja ala johtamaan viestintää ja markkinointia integroidusti yhdessä organisaatiosi kanssa.


Mitä saat työpajasta

Muutat viestintänne yksittäisistä toimenpiteistä määrätietoisesti johdetuksi ketteräksi viestinnäksi, jonka tavoitteena on brändinmukainen asiakaskokemus
Sitoutat useamman henkilön tehtyihin päätöksiin
Selkeän työnjaon, viestinnän prosessit ja odotukset
Sidos- ja kohderyhmien osallistamisen tarpeet, näkökulmat ja intressit
Realistiset aikataulut ja merkittävät askelmerkit
Viestinnän tavoitteet ja mittarit
Tiiviin ja käytännöllisen oppaan viestijälle
+ Optio: Sidosryhmähaastattelut (8–10 avainhenkilöä) selkeämmän tilannekuvan muodostamiseksi alk. 2900 €  + alv
+ Optio: Suuntaamo-työskentelyllä turvaat tavoitteellisen ja aktiivisen Lean-viestinnän jatkon alk. 2900 € / kk + alv
Työpajan hinta
6500 € + alv
Sisältää nykyisen viestintänne auditoinnin (arvo 1500 €)
Toteutus ensisijaisesti etätyökalujen Whereby ja Mural avulla, halutessanne Microsoft Teamsin, Google Meetin tai Zoomin kautta.

Usein kysyttyä

Miksi Lean-viestintä?

Usein viestinnän suunnittelu tehdään ensin ja toteutus vasta sitten, jolloin viestintä ei reagoi muuttuvaan ympäristöönsä. Lean-viestinnällä suunnittelua ja toteutusta tehdään samanaikaisesti. Näin organisaatio oppii viestimään aktiivisesti ympäristöönsä reagoiden. Tämä auttaa myös kriisitilanteissa.

Lean-viestintä on myös systemaattinen tekemisen tapa yhdessä työskentelylle. Haluamme tehdä kanssanne toimenpiteet läpinäkyvästi, jossa vastuut ja tehtävät on avattu selkeästi. Pyrimme tunnistamaan sisäiset kuin ulkoiset onnistumisen esteet ja ratkaisemaan ne yhdessä.

Mihin työpajaa tarvitaan?

Tarvitsemme vaikuttavan viestinnän tueksi yhteisen ja ajantasaisen ymmärryksen siitä, keitä olette ja minne olette menossa. Millaisia sidos- ja kohderyhmänne ovat ja miten heidän tarpeena voi viesteissä paremmin  huomioida? Emme pyri laittamaan strategiaanne ja brändiänne uusiksi, vaan varmistamaan, että ne kuuluvat viesteistänne. Organisaatiot ovat erilaisia, siksi räätälöimme jonkin verran jokaista työpajaa asiakkaan mukaan.

Mitä tämä vaatii meiltä?

Edellytämme ennen kaikkea organisaation avainhenkilöiden tahtoa kehittää viestintää ja markkinointia: tälle matkalle osallistuvat kaikki. Avoin kulttuuri ja ongelmien rehellinen kohtaaminen auttaa matkan varrella.  Jos kaipaatte lähinnä tiedotteiden kirjoittajia tai esitteiden taittajia, voimme suositella sellaisia.

Miten työpaja etenee?

Käymme läpi strategianne ja brändinne pääasiat, viestimisen eri kohderyhmille, viestinnän tavoitteet ja mittarit sekä kanavat, tekijät ja heidän vastuunsa. Kuuntelemme, haastamme ja lopuksi varmistamme, että ymmärrämme toisiamme. Toimitamme työpajan tarkan rakenteen ja aikataulun hyvissä ajoin.

Mitä Suuntaamo-palavereissa tapahtuu?

Villivisiolla on palavereille vakioitu formaatti, jonka esittelemme tarkemmin. Varmistamme, että agenda on kunnossa, edelliset toimet tulee käytyä läpi, jatkosta sovitaan ja tekemiset dokumentoidaan. Varmistamme, että uusille ideoille on tilaa ja tuomme niitä itsekin pöytään.

Kannattaako meidän kertoa teille yrityksemme asioista?

Villivisiossa ymmärrämme luottamuksellisuuden päälle, kahdenkymmenen vuoden kokemuksella. Tarvittaessa laadimme asiasta paperitkin.

Kuinka pian voidaan aloittaa?

Alamme valmistella työpajaa heti toimeksiannon saatuamme. Kysymme teiltä viestinnän auditointia varten tietoja, joiden keräämisessä voi vierähtää muutama päivä. Varsinaisen työpajalle saadaan yleensä yhteisesti sovittua sopiva ajankohta parin viikon sisällä tilauksesta.

Mitä näyttöjä tekemisestä Villivisioilla on?

Tähän uskomme. Viime aikoina olemme tehneet yhteistyötä mm. usean Tampereen kaupungin yksikön, Tornihotellin, Tampereen Ratikan, TOASin, Finlaysonin alueen ja Ratinan kauppakeskuksen kanssa. Kerromme mieluusti lisää työstämme, voit myös lukea siitä referensseistämme.

Kun markkinointiin, viestintään, palvelukohtaamisiin sekä arvolupauksiin sitoudutaan yhteisesti, päästään tärkeimpään: brändiä rakentaviin asiakaskokemuksiin. Tähän uskomme.