Finrail

Rautateille ammattilaisia erottuvalla rekrykampanjalla

Finrail Oy vastaa osaltaan vuosittain yli 500 000 junan ja 80 miljoonan matkustajan turvallisesta ja sujuvasta matkanteosta. Yrityksessä työskentelee satoja liikenneohjaajia ja uusia koulutetaan jatkuvasti. Keväällä 2019 koulutusohjelmaa uudistettiin. Suunnittelimme sille yhdessä rekrykampanjan, jonka tavoitteena oli kertoa uudistuksesta ja samalla lisätä Finrailin tunnettuutta. Toivoimme myös runsaasti hakemuksia henkilöiltä, jotka täyttävät koulutuksen ja työtehtävän kriteerit.

Loimme kampanjasivuston, jossa chatbot oli merkittävässä roolissa. Botin tehtävänä oli antaa lisätietoja koulutusohjelman ja tulevan työtehtävän vaatimuksista. Samalla testattiin potentiaalisia työnhakijoita. Työtehtävässä vaadittiin muun muassa loogista päättelykykyä, ja sitähän pääsi botin kanssa testaamaan. Tavoitimme potentiaaliset hakijat Facebookissa ja LinkedInissä kohdistetuilla mainoksilla.

 

Kampanja houkutteli sivustolle vajaan kolmen viikon aikana lähes 8 000 kävijää. Chatbotissa keskustelu aloitettiin 2 360 kertaa ja loppuun asti keskustelun kävi 1 572 henkilöä. Lähes 67 % vastasi kaikkiin kysymyksiin. Chatbotilta sai keskustelun päätteeksi rekrykoodin, jonka pystyi liittämään mukaan hakemukseen. Tällä mitattiin hakijoiden sitoutumista ja toisaalta myös sitä, kokivatko he itse soveltuvansa koulutusohjelmaan kysymyksiin vastattuaan.

 

Hakemusten laatu oli erinomainen. Lähes 300 jätetystä hakemuksesta vain kahdeksan ei täyttänyt asetettuja kriteerejä. Rekrykoodia käytti peräti 86 % hakijoista – chatbot oli vahvasti läsnä rekryprosessissa!

Katso koko kavalkadi

References