Huolellisen valmistelun aloitimme viestintäsuunnitelmasta, jonka ytimessä oli kirkas käsitys avajaisviikon juttumahdollisuuksista.

Saatoimme maailmalle oikeaan aikaan niin kutsut medialle ja vierastilaisuuteen kuin tiedotteet valikoimiimme kanaviin. Nämä toimenpiteet synkkasimme luonnollisesti ostetun median kanssa. H-hetken koittaessa Q & A, fact sheetit, kartat ja muut taustamateriaalit olivat käden ulottuvilla.

Hyvissä ajoin luomiamme mediayhteyksiä hoidimme vielä paikan päällä. Kysyjille tarjosimme ja osoitimme liikkeiden taustatiedot, kontaktit, haastattelumahdollisuudet ja vaikka pistorasioiden paikat. Vieraat ohjasimme käsikirjoitetulle ja kellotetulle kävelykierrokselle kauppakeskuksessa. Lisätietoja toimitimme tilanteen edetessä ja avajaisten jälkeenkin.

Kun avajaisviikonloppu oli ohi, saatoimme todeta homman toimineen. Upea Ratina oli viikon puheenaihe paitsi Tampereen seudulla, myös koko Suomessa. Kauppakeskuksen avaaminen poiki useita kymmeniä mediaosumia – Talouselämästä Iltalehteen ja MTV:n Kymmenen uutisiin.