Nokian kaupunki

Tekevien ja aikaansaavien ihmisten koti

Nokia on yksi Pirkanmaan suurimmista kaupungeista ja erityisen tunnettu komeista yritystarinoistaan. Tätä tarinaa lähdimme kertomaan brändistrategian, visuaalisen identiteetin ja yhtenäisen verkkopresenssin avulla.

Business Nokia -verkkopalvelu tarjoaa tietoa nokialaisista yrityksistä, palveluista, yritysalueista, tonteista sekä toimitiloista. Verkkopalvelun tavoitteena on palvella alueen yrityksiä kattavasti, helpottaa sijoittumista Nokialle sekä edistää nokialaisten yritysten tunnettuutta ja liiketoimintaa.

 

Visit Nokia -matkailusivusto taas paketoi yhteen kaupungin nähtävyydet, elämys-, urheilu- ja liikuntakohteet, ostosmahdollisuudet sekä ravintola-, kahvila- ja majoituspalvelut. Matkailusivusto nostaa uudella tavalla esille nokialaiset kohteet ja tapahtumat sekä mahdollistaa niiden lisäämisen omalle karttapohjaiselle matkareitille.

Saimme myös kunnian työstää Nokian kaupungin brändistrategiakokonaisuuden yhdessä kaupungin työntekijöiden ja nokialaisten kanssa. Yhdessä tekeminen oli luonnollista, sillä sloganiksi valittu “Täällä syntyy uutta” kertoo Nokialle ominaista tarinaa paikkakunnasta, jossa on kuljettu edellä ja luotu uutta suomalaista teollisuutta kautta historian. Tämän rohkeuden ja yhteisöllisyyden varaan rakentuu tarina Nokian kaupungista, jossa on hyvä syntyä ja kasvaa.

 

Olemme toteuttaneet Villivision kanssa reilun vuoden aikana suuren kokonaisuuden, jossa brändihierarkiaa jouduttiin rakentamaan alhaalta ylöspäin. Kaupungin pääbrändin ja sen eri alabrändien kokonaisuutta hiottiin työpajoissa, useissa tapaamisissa ja keskusteluissa. Villivision ammattimainen tiimi sai kanssamme aikaan lopputulokset, joista voimme olla aidosti ylpeitä. Brändiuudistus on kokonaisuudessaan otettu erinomaisesti vastaan. Työ on jo lyhyessä ajassa kantanut hedelmää ja saanut nostettua Nokian kaupungin brändin aivan uudelle tasolle.

Laura Niittymäki, markkinointi- ja viestintäkoordinaattori, Nokian kaupunki

Katso koko kavalkadi

References