VAM on suunnittelumme malli, lähtökohta ja suunta, jonka avulla huolehdimme juurta jaksaen siitä, että asiakkaasi eivät pety, vaan saavat sen mitä lupaat. On nimittäin ihan yksi lysti, miten paljon hienoja ja koreita asioita kerrot asiakkaillesi, jos et pysty tekemään niistä totta omassa ja asiakkaasi arjessa.

Lopulta kaikkein tärkeintä on asiakkaasi kokemus, koska jokainen voittava brändi rakentuu ja kasvaa siitä, miten asiakkaasi sinut ja tuotteesi näkevät, kuulevat ja tuntevat. Siksi VAM.

Voittavan asiakaskokemuksen malli

Kulttuuri on brändisi sydän

Asiakaskokemus kumpuaa sisältä. Kun yrityskulttuuri on kunnossa, ihmiset voivat hyvin luottaen huomiseen ja toisiinsa. Pidä mielessä, että markkinointi, myynti, HR, tuotekehitys, ihan koko paketti on samaa juttua. Jos jokainen osasto touhuaa omiaan, ovat ne vain niitä touhukkaita käsiä. Sisäistä viestintää ja yhdessä samaan suuntaan kulkemista strategian ohjaamana – siitä se hyvä asiakaskokemus syntyy kerta toisensa perään.

Suunniteltu markkinointiviesti osuu ja tuntuu

Hyvä markkinointiviestintä liikuttaa ja muuttaa ihmisiä. Se saa ihmiset kyselemään lunastuksen perään – he haluavat nähdä lisää, kuulla ja toimia! Vaikuttavan markkinointiviestin tunnistaa siitä, että se perustuu aina selkeään ja konkreettiseen strategiaan, jossa asiakkaalle luotava arvo näyttelee pääroolin. Kun strategia on kirkas, on luovan ja vaikuttavan markkinointiviestinnän kertominen helppoa ja tuloksellisesta. Terävä viesti saa aikaan muutosta, liikettä ja tunnetta.

Asiakaskohtaamiset paljastavat puhutko totta vai palturia

Lopulta brändisi punnitaan kaupan tiskillä tai missä tahansa muussa palvelukohtaamisessa, voittavan brändin tunnistaa siitä, että se tekee lupauksestaan totta, vaikka maailma nyrjähtäisi sijoiltaan. Se on mahdollista, jos yrityskulttuurisi on kunnossa ja sisäinen sekä ulkoinen viestintäsi soljuu eteenpäin puhuen samaa kieltä. Lopulta se, saako asiakkaasi haluamansa lupaamallasi tavalla, määrittää voittaako brändisi vai ei. Jos asiakaskokemuksesi on kunnossa ja lunastat lupaukset, hellii se brändiäsi – voittava asiakaskokemus on syntynyt.

Tässä oli paljon sanoja.
Teot löydät täältä

Palvelut