Blogi

Kaikki kategoriat

Johtaja, älä viesti, älä ainakaan sisäisesti

Aito osallistaminen, ennakoiva dialogi ja vuoropuhelu henkilöstön kanssa mahdollistaa yrityksen strategian toteutumisen aina asiakkaissa saakka.

02.09.2019 Uncategorized @fi ·

Tietämättömyydestä syntyi toimiva brändi-identiteetti

Kaupungilla on vaikea olla törmäämättä Tampereen opiskelija-asuntosäätiön eli TOASin uudistuneeseen ilmeeseen. Sitä suunnitellessamme asensimme mikrofoneja, ryttäsimme paperia ja ällistyimme yhdessä.

19.08.2019 Brändi · Design · Strategia ·

Älä enää käytä rumaa M-sanaa

Moni alan tekijä kertoo tutuilleen olevansa ”mainostoimistossa”, vaikka nykyisin yhä harvempi yritys määrittelee itsensä sellaiseksi. Onko mainonta noloa?

05.08.2019 Strategia · Viestintä ·

Sitten vasta hutkitaan

Tutkiminen ei ole ilmaista, maailma on monimutkainen ja tulevaisuus epävarma. Tässä kuusi peruskysymystä valistuneesta arvailusta.

21.05.2019 Digi · Luovuus · Viestintä ·

Ota lopputili, se on todennäköisesti fiksuin tekosi

Olet töissä yrityksen tai yhteisön markkinoinnissa. Todennäköisesti päiväsi kuluvat markkinointiviestinnän parissa. Teet viestinnällisiä suoritteita: ilmoituksia, messuja, digimainoksia, kampanjoita, sisältömarkkinointia, artikkeleita, mainontaa, yhteistyökuvioita ja niin edelleen. Eikö vain?

14.05.2019 Brändi · Strategia · Viestintä ·

Chatbot rekrytoinnin apukätenä

Miten me löydämme kovia osaajia taloon? Miten voisimme olla houkutteleva työnantaja? Miten voisimme parantaa rekrytointikokemusta? Näitä ja monia muita rekrytointiin liittyviä aiheita pohditaan paljon yrityksissä, kun kilpailu hyvistä tyypeistä käy kuumana.

17.04.2019 Digi ·

Pronssin karvas maku

Kolme vuotta sitten pyörähti ensimmäistä kertaa käyntiin Vuoden toimisto -kisa. Tänä vuonna olimme toista kertaa finaaliviisikon joukossa pienten mainostoimistojen sarjassa ja sijoutuimme kolmanneksi. Miltä pronssin karvas kalkki maistuu ja millä eväin nousemme lavalle ensi vuonna?

22.03.2019 Strategia · Yleiset ·

Viesti, jolla on merkitystä

Kaiken kokoisissa lanseerauksissa on tärkeää ymmärtää lanseerauksen merkitys niin yritykselle kuin yrityksen asiakkaalle. Lanseerauksen takana on yleensä sekä liiketoiminnallinen että loppuasiakkaiden lähtökohdista syntyvä tarve. Viestinnällä autetaan asiakkaita luomaan merkityksiä heidän omille asiakkailleen.

21.02.2019 Viestintä ·

Kaikkien aikojen eeppisin blogaus

Eeppinen, legendaarinen ja elämys ovat sosiaalisen median ja markkinoinnin arkistuneita ylisanoja. Mistä ne ovat tulleet ja voisiko niiden tilalle jo keksiä jotain muuta?

24.01.2019 Viestintä ·

Joko tiedät ettet tiedä?

Nykymaailmassa pitäisi tietää paljon kaikenlaista. Harvemmin tulee kuitenkaan mietittyä, että on asioita, joita ei edes tiedä tietävänsä, ja nekös vasta pelottavatkin. Mutta entä jos jännitys ja epätietoisuus ovatkin tiedon kartuttamisen edellytys?

09.01.2019 Luovuus ·

Villien blogivuosi pakettiin

Vuosi on jälleen takana ja Villivision blogipostausten korikin kukkupäinen. Vuoden lopun ja uuden alun kunniaksi on oiva paikka muistella menneitä myös blogin osalta ja nostaa esiin luetuimpia postauksiamme.

18.12.2018 Yleiset ·

Inspiroidu villivisiolaisittain!

Loppuvuoden aikana usein summataan yhteen, mitä kuluvana vuonna on opittu ja missä asioissa halutaan kehittyä vieläkin paremmaksi seuraavana vuonna. Tässä kuussa inspiroiduimmekin uusista ahaa-elämyksistä ja asioista, joista haluamme oppia lisää.

13.12.2018 Luovuus ·
Uusin