Blogi

Kaikki kategoriat

Tuntematon tulee tutuksi tökkimällä sitä

"Näkyvyys kaksi askelta tulevaisuuteen" sanoi markkinointisään ääni, joka kuulostaa hyvin paljon merisään ääneltä. "Ja kahden askeleen jälkeen kenties toiset kaksi askelta tulevaisuudesta kaakkoon. Sen jälkeen en osaa enää kyllä yhtään sanoa.", jatkoi ääni kunnes lopetti.

26.08.2020 Luovuus · Sisäinen organisaatio · Uncategorized @fi · Yleiset ·

Kohti tuntematonta ja sen yli

”Olipa kevät kuomaseni”, totesin koronan runteleman kevään jälkeen. Kevät 2020, jolloin koronapandemia ei kohdellut ketään hellästi: ei yrityksiä tai arkea sellaisena kuin normaalisti sen tunnemme. Kevät järkytti ja ravisteli. Kesäloman koittaessa uskon, että moni meistä pyyhki hikeä otsalta ja toivoi, että jospa syyskaudella tämä tästä helpottaa.

26.08.2020 Luovuus · Sisäinen organisaatio · Yleiset ·

Näin tunnistat viestinnän
seitsemän hukkaa

Viestintä on osa liiketoimintaa, mutta viestimällä tuotetaan paljon hukkaa, joka vaikuttaa liiketoimintaan negatiivisesti. Näin tunnistat viestinnän hukat.

04.06.2020 Brändi · Strategia · Viestintä ·

Antakaa mäkin huudan – mäkin olen markkinoinnin kekkeruusi!

Hyvä markkinoinnin tai viestinnän ostaja, säälin sinua. En haluaisi olla saappaissasi. Teet markkinoinnin ja viestinnän työtäsi todennäköisesti siiloutuneessa organisaatiossa ja supistetulla budjetilla. Sinun pitää valita, mitä tekemistä keskität talon sisälle omalle tiimillesi ja missä hyödynnät ulkoa ostettua osaamista. Voi olla jopa niin, että hallinnoit inhouse-tiimisi lisäksi isoa kumppaniverkostoa.

13.05.2020 Brändi · Strategia ·

Viestinnällä tuotetaan paljon hukkaa, poista se Lean-viestinnällä

Yrityksissä viestitään paljon monella eri tasolla. Usein tästä viestinnästä syntyy viestinnän hukkaa, joka estää tai hidastaa viestin perillemenoa.

07.05.2020 Brändi · Viestintä ·

Ulkopuolinen kriisiviestinnän sparraaja ei usko epätarkkoja sanoituksia

Brändin kriisiviestintä vaatii tilanteen pitkittyessä ulkopuolisen sparraajan, joka auttaa huomaamaan tarkennusta tarvitsevat kohdat kriisiviestintäsuunnitelmasta.

09.04.2020 Brändi · Markkinointiviestintä · Viestintä ·

Tarkistuslista brändin vaalijalle – aloita sisältä!

Lähde huomioimaan ensimmäisenä brändinne sisäpeliä. Kokosimme sitä varten listan, jonka mukaan kannattaa edetä kriisissä. Näin markkinoinnin ja myynnin panokset eivät valu hukkaan.

03.04.2020 Brändi · Sisäinen organisaatio ·

Miksi korona yllätti meidät markkinoijat housut kintuissa?

Se valehtelee tai on ainakin onnekas, joka sanoo, että koronan aiheuttama poikkeustilanne on ollut meidän organisaatiolle ihan normaali. Miksi se yllätti meidät?

27.03.2020 Brändi · Markkinointiviestintä · Palvelukohtaamiset · Sisäinen organisaatio ·

Viesti vastuullisuudesta tai olet vastuuton

Olemme siirtyneet aikaan, jossa jokaisen organisaation täytyy osata viestiä, mitä vastuullisuus meille tarkoittaa ja millaisia tekoja sekä tavoitteita meillä siihen liittyen on.

16.01.2020 Brändi · Viestintä ·

Strategialla on syystä huono maine

Hyvästä strategiasta ihminen löytää itsensä ja hyötyä itselleen. Sellaista on ilo toteuttaa. Miksei useampi strategia puhuttele?

30.10.2019 Strategia · Viestintä ·

Viestinnän asiantuntija kysyy ja kuuntelee enemmän kuin vastaa

Miten kukaan ulkopuolinen voi tietää, millä tavalla juuri meidän organisaatiossamme hyvää sisäistä viestintään olisi paras tehdä, jotta olisimme valmiimpia jatkuvien muutosten edessä? Lue, millaisiin tilanteisiin viestinnän asiantuntija arjessa tupsahtaa ja miten ne strategiasta poimitut arvot siihen liittyvät.

21.10.2019 Strategia · Viestintä ·

Johtaja, älä viesti, älä ainakaan sisäisesti

Aito osallistaminen, ennakoiva dialogi ja vuoropuhelu henkilöstön kanssa mahdollistaa yrityksen strategian toteutumisen aina asiakkaissa saakka.

02.09.2019 Strategia · Viestintä ·
Uusin