Työ

Taksi Tampere -sovelluskampanja

Tiimi

AD Timo Havu
Visuaalinen suunnittelija Tatu Grek
Copy Joona Valkeala
Strategi Janne Airo
Luova johtaja Karri Gardemeister
Asiakkuusjohtaja Pauli Nurminen

Haaste

Taksi on perinteisesti tilattu soittamalla, mutta asiakkaat ovat alkaneet suosia kyydin tilaamista mobiiliapplikaatiolla sen tarjoamien ylivoimaisten ominaisuuksien vuoksi. Taksi Tampere -sovellus oli ollut jo pari vuotta markkinoilla ja se kolkutteli suosituimman taksisovelluksen paikkaa Pirkanmaalla. Tavoitteena oli nousta ykköseksi sovelluksien kautta tilattujen taksikyytien määrässä.

Kohderyhmä

Älypuhelinta käyttävät ihmiset, joilla on tarve liikkua, mutta käytössä ei ole autoa ja julkinen liikenne tai pyöräily ei ole heille vaihtoehto. 

Toteutukset

Kampanja jossa kerrottiin, että Taksi Tampere -sovellus on ainoa taksisovellus, jonka kautta saatavillasi on Tampereen seudun ylivoimaisesti suurin automäärä ja sitä kautta varmimmat kyydit. Kampanja näkyi kaduilla, somessa ja verkossa. Lisäksi kuljettajat kertoivat asiakkaille sovelluksen ominaisuuksista ja jakoivat etuflyereita.

Tavoitteet

Tavoitteena oli kasvattaa Taksi Tampere -sovelluksen käyttäjämäärää 15 % kolmen kuukauden aikana.

Tulokset

Käyttäjämäärä kasvoi tismalleen tavoitteen mukaiset 15 %, vaikka koronapandemia vähensi taksikyytien tilausmäärää kymmeniä prosentteja verrattuna edellisvuoteen. Applikaatiolla tehtävät kyytitilaukset kasvoivat suhteessa puhelintilauksiin ja Taksi Tampere vahvisti markkinaosuuttaan Tampereen seudulla toivotulla tavalla.

Katso koko kavalkadi