Työ

Tampereen Lapland Hotels Arenan lanseerauskonsepti ja -kampanja

Mistä on kyse?

Toteutimme lanseerauskampanjan uudelle Lapland Hotels Arenalle, joka avasi ovensa asiakkaille joulukuussa 2021. Se on Suomen ensimmäinen areenahotelli ja Lapland Hotels -ketjun toinen hotelli Tampereella. Hotelli sijaitsee Nokia Arenan 6.–11. kerroksessa ja antaa asiakkailleen ainutlaatuisen mahdollisuuden majoittua juuri siellä, missä tapahtuu. Täysin uudenlaista hotellikokemusta täydentävät Lapin parhaita raaka-aineita taidokkaasti hyödyntävä ravintola Saivo, kokous- ja juhlatilakokonaisuus Lumoamo sekä upea Laawu-kattoterassi saunaosastoineen.

Tavoite

Tavoitteenamme oli luoda uniikille areenahotellille odotusarvoa ja nostaa esiin sen ainutlaatuisuutta ja monipuolista tarjontaa. Lisäksi lanseerauskampanjalla haluttiin vahvistaa Lapland Hotelsin brändiä ja ketjun asemaa Tampereella.

Kohderyhmä 

Kohderyhmäksi määriteltiin kulttuurista, ruuasta ja tapahtumista kiinnostuneet, kokeilunhaluiset ja uteliaat 25–70-vuotiaat sekä liikematkustajat ja yritystapahtumien järjestäjät.

Toteutukset

Koe ennenkokematon -konseptimme korostaa Lapland Hotels Arenan tarjoamaa mahdollisuutta majoittua Nokia Arenan sykkeessä, vain hissimatkan päässä maailmanluokan viihteestä: artisteista, huippu-urheilijoista, tapahtumista ja Suomen toisesta kasinosta. Lapland Hotels Arenan ainutlaatuinen sijainti ja palvelut antavat aikaa ja mahdollisuuksia ennenkokemattoman kokemiseen ja siitä nauttimiseen. 

Toteutimme konseptin kiteyttävän kolmen kuvan kuvasarjan yhteistyössä Keksi Agencyn kanssa. Kuvatuotannosta vastasi Euroopan parhaaksi valokuvaajaksi valittu Antti Karppinen. Kuvasarja tuo esiin Lapland Hotels Arenan kilpailuetuja unenomaisin välähdyksin: kuvissa herkutellaan sammalpöydän äärellä, juhlitaan  artistin vierellä bisnesmiitissä ja kohdataan kiekkosankari kylpytakissa kattoterassilla.

Konseptin pääviesti Koe ennenkokematon on vahva lupaus, johon yhdistyy huumorilla höystetyt copyt. Viestit ja kuvat pelaavat yhteen saumattomasti ja samalla tukevat Lapland Hotelsin brändiä.

Lapland Hotels Arenan lanseerauskampanja toteutettiin marras-joulukuussa 2021. Kampanja näkyi vahvasti muun muassa somessa, digibannereissa, printissä (Me Naiset ja Glorian Ruoka & Viini) sekä ulkonäytöillä Helsingin ja Turun vilkkaimmilla paikoilla.

Tulokset

Mittausten mukaan Koe ennenkokematon -kampanja herätti erityisesti alle 35-vuotiaiden huomion Lapland Hotelsia kohtaan. Se myös aktivoi suurta osaa mainontaa nähneistä harkitsemaan Lapland Hotelsia majoituskohteena tai käymään Lapland Hotelsin verkkosivuilla.

Kampanjan ansiosta Laplandin tunnettuus ja sivustovierailut kasvoivat. Tunnettuuden kasvu näkyi myös spontaanien mainintojen kasvuna. Viestinnällisesti mainonta toi brändiä hyvin esiin, ja kampanja onnistui vahvistamaan haluttua mielikuvaa Lapland Hotelsista, erityisesti persoonallisuuden ja ruoan laadukkuuden saralla.