Tampereen Ratikka

Odotettu ja upea

Vuonna 2021 Tampere astuu Ratikka-aikaan. Olemme saaneet kunnian työskennellä sekä Ratikan (liikenneväline) että Tampereen Raitiotie Oy:n (yhtiö) kanssa kesästä 2017 lähtien. Brändistrategioiden ja visuaalisten ilmeiden lisäksi suunnittelimme Ratikan verkkosivut ja käynnistimme some-läsnäolon. Kaikkiaan viestinnän keinojen palettiimme on matkallamme kuulunut kaikkea mediasuhteista videon äänisuunnitteluun.

Huippukohtiin matkalla Ratikka-aikaan on kuulunut vaunun ulkomuodon julkistus ja siihen liittynyt, Tampereen päivän yhteydessä toteuttamamme tapahtumaviikonloppu, jolloin tamperelaiset äänestivät Ratikalle värin. Syksyllä 2018 julkisuudessa nähtiin ensimmäistä kertaa, millainen raitiovaunu Tampereelle tulee. Ratikan ulkomuodon julkistus oli kansallinen uutisaihe.

 

Helmikuun 2019 Makettinäyttely eli vaunun tarkan kopion esittely houkutteli Tampere-talon Sorsapuistosaliin 15 000 kiinnostunutta. Ratikka oli jälleen maanlaajuinen puheenaihe ja tapahtuman onnistuminen noteerattiin myös Markkinointi & mainonnan Kampanjacheck -palstalla. Kaikki aiheesta vähääkään kiinnostuneet tietävät, että Tampere rakentaa maan hienointa joukkoliikennevälinettä.

Olemme todella tyytyväisiä ja iloisia siitä, että Villivisio on ollut meidän kumppani matkalla kohti Ratikka-aikaa. Yhteistyö on ollut erinomaista ja Villivision paletista on löytynyt osaamista kaikkiin markkinointiviestinnän tarpeisiin.

Pekka Sirviö, Tampereen Raitiotie Oy:n toimitusjohtaja

 

Tänä päivänä Tampereen Ratikka on tunnettu toimija, jolla on oma ilmeensä, puhetapansa ja johdonmukaiset viestinsä. Se kertoo Ratikka-ajasta kaupunkilaisille, sidosryhmille ja medialle tunnistettavasti, vuorovaikutteisesti ja aktiivisesti.

Katso koko kavalkadi

References