Haaste

Suuri osa suomalaisista kärsii jonkinasteisista lihaskivuista. Ice Powerin tunnettuus on hyvällä tasolla, mutta tunnepohjaisia mielikuvia tuotteeseen ei tutkimushetkellä liitetty.

Lihaskivun kohdatessa Ice Powerin valintaa kipua hoitavaksi tuotteeksi olisi siis syytä tukea markkinointiviestinnällä.

Tutkimuksen pohjalta saimme tärkeää tietoa tuotteen tyypillisestä käytöstä sekä käyttötiheydestä ja -tilanteista.

Kohderyhmätuntemus

Tutkimuksesta selvisi, että tyypillisen käyttäjän kivut johtuvat useimmiten liikunta- ja tai urheiluharrastuksesta. Kivut ovat lieviä ja Ice Powerin käyttö satunnaista.

Toteutukset

Toteutimme tutkimuksen työtämme tukemaan ja tuloksiin pohjaten suunnittelimme:

  • Testikampanjan esiin nousseista teemoista ja valituilla viestikärjillä
  • Kampanjakonsepti: Tunne jonka muistat -kampanja ajalle 01-03/2020

Testikampanjan toimivimpien viestien pohjalta aloitimme konseptisuunnittelun, jonka tuloksena syntyi Tunne jonka muistat -konsepti:

“Elämä on täynnä ikimuistoisia tunteita, joihin haluamme palata kerta toisensa jälkeen. Ilot ja surut, ja kaikki siltä väliltä. Kaikki ne ovat yhtä tärkeitä. Konsepti on kuvaus hetkistä, joihin Ice Powerin kohderyhmä voi samaistua ja elää sitä kautta oman elämänsä ikimuistoisimpia tunteita uudelleen ja uudelleen. Näin maalaamme heidän mieliinsä kuvan Ice Powerista tuotteena, joka kulkee mukana läpi elämän – ja tuntuu taatusti, aivan kuten elämäkin.”

Konseptin ajatusta jalostetaan ja monistetaan tulevissa toteutuksissa.

Tavoitteet

Nostaa tuotekategoriansa kotimainen klassikkotuote jälleen ihmisten mieliin tunteen ja käyttötarkoituksen kautta.

Tulos

Kampanjan aikana päätuotteiden myynti tuplaantui.