Asiakas
WordDive
Haaste
WordDiven teettämän tutkimuksen perusteella suomalaiset ovat erittäin kiinnostuneita kielten opiskelusta. Kun heiltä kysyttiin, mitä kielten opiskelusovelluksia he tuntevat nimeltä, nousi esiin ensisijaisesti kansainväliset ja pelilliset kieltenopiskelusovellukset. Tutkimuksen tulokset osoittivat, että WordDive on toistaiseksi varsin tuntematon kotimainen toimija alalla, vaikka oppimismetodi on patentoitu ja aidosti tehokas apu tosielämän kielitaidon saavuttamisessa.
Kohderyhmät
Suomalaiset, jotka ovat kiinnostuneet uuden kielen opiskelemisesta tai haluavat verestää aiemmin opittua. Tarkemmin eriteltynä:
- Matkailua ja vieraita kulttuureja arvostavat itsensä kehittäjät
- Diginatiivit kosmopoliitit, jotka haluavat oppia, kokea ja nähdä maailmaa
- Työssään ja urakehityksessään vierasta kieltä tarvitsevat
Toteutukset
Brändillinen konsepti kertoo tarinaa monia vaivaavasta kielihäpeästä; rallienglannin puhuminen ahdistaa, omat takeltelut ja väärät sanat jäävät pyörimään mieliin vuosikausiksi ja tukahduttavat halun puhua muuta kuin äidinkieltä. Onneksi WordDive auttaa ja kannustaa – sen avulla tosielämän kielitaidon saavuttaminen on tehokasta ja helppoa. Ja jos sattuu joskus mokaamaan, ei sillä ole mitään väliä.
Copyvetoinen kampanja antaa tilaa oivalluksille ja samaistumiselle. Se mahdollistaa myös viestin versioinnin esimerkiksi eri kanavien ja medioiden mukaan, mikä tuo hyvin esiin erilaisia tilanteita, joissa vieraan kielen osaaminen saattaa tulla eteen.
Brändikampanja käynnistettiin syksyllä näkyvällä ulkomainonnalla Tampereella, Helsingissä ja Turussa sekä radiomainonnalla. Tämän jälkeen mainontaa jatketaan esimerkiksi aikakausilehdissä ja sosiaalisessa mediassa.
Tavoitteet
Kasvattaa seuraavan vuoden aikana WordDiven brändin tunnettuutta yli kaksinkertaiseksi aiemmin tehtyyn tutkimukseen verrattuna.
Tulokset
Konseptin mukainen mainonta on käynnissä. Tutkimustuloksia tekemisen tehosta on luvassa vuonna 2024!