Asiakas

Pirkanmaan Osuuskauppa

Lähtökohta

Olemme toimineet vuodesta 2020 alkaen Pirkanmaan Osuuskaupan paikallismarkkinoinnin ja -viestinnän kumppanina.  

Kevään ja syksyn 2023 aikana teimme POK:n kanssa tiivistä yhteistyötä ansaitun median eteen. Vastasimme Sale-brändin alla toteutetusta mediaviestinnästä, kun ruoan robokuljetukset aloitettiin Pirkanmaalla. Olimme toteuttamassa myös ainutlaatuisen itsepalvelukauppa Sale Automaatin viestinnällistä lanseerausta valtakunnallisella tasolla.

Kohderyhmä

Pirkanmaan paikallinen media, valtakunnallinen media sekä Pirkanmaan Osuuskaupan asiakkaat ja muut sidosryhmät.

Tavoitteet

Robokuljetusten osalta tavoitteeksi asetettiin laaja ansaittu näkyvyys Pirkanmaan alueen medioissa. 

Sale Automaatin lanseerauksella haettiin paikallisen medianäkyvyyden lisäksi näkyvyyttä valtakunnallisissa medioissa, joihin lukeutui mm. Helsingin Sanomat, Aamulehti, STT, Kauppalehti ja iltapäivälehdet​.

Lue artikkeli tästä.

Toteutus

Laadimme molempiin lanseerauksiin laajat viestintäsuunnitelmat, jotka sisälsivät myös sisäisen viestinnän askelmerkit. Suunnittelimme ja toteutimme mediatilaisuudet: niiden juoksutukset ja puhujien viestikärjet, hoidimme median kutsumisen, aiheiden pitchaukset ja median muistuttelut. Villivisio laati myös lanseerausten mediatiedotteet ja somepostaukset. 

Lisäksi hoidimme mediatilaisuuksien kaikki käytännönjärjestelyt. Kokonaisuus toteutettiin tiiviissä yhteistyössä asiakkaan tiimin kanssa.

Tulokset

Lanseeraukset onnistuivat erinomaisesti, ja ne keräsivät runsaasti huomiota Pirkanmaan alueen päämedioissa, mm. Aamulehdessä, Ylessä ja Tamperelaisessa.  

Molemmat lanseeraukset saivat myös valtakunnallista näkyvyyttä: niistä kirjoitettiin esimerkiksi Helsingin Sanomissa, Maaseudun Tulevaisuudessa sekä tekniikan alan lehdissä. 

POK:n Robokuljetukset olivat esillä mediassa yhteensä lähes 20 jutussa, Sale Automaatti sai puolestaan yhteensä liki 15 mediaosumaa.  

Lue artikkeli tästä.