Työ

Markkinointiviestinnän luova konsepti ja toteutukset

Lähdökohdat

Plugit on Suomen kokonaisvaltaisin sähköautojen latausratkaisuiden palveluntarjoaja kaikenlaisiin kiinteistöihin. Tulevaisuudessa sähköautojen latausjärjestelmät tulevat yleistymään entisestään. Samalla kilpailu kovenee.

Haasteena oli, että taloyhtiöiden kohdalla ollaan uuden edessä, sillä he ovat sellaisen päätöksen edessä, mitä ei ole ennen tarvinnut tehdä.  Ajatuskin saa taloyhtiöläiset miettimään, onko projekti edes tarpeellinen ja voisiko sitä lykätä. Koska asia on uusi, he eivät tiedä ja tunne toimijaa, joka hoitaisi latausjärjestelmät kuntoon. He eivät tiedä, että Plugit tekee homman helpoksi ilman vippaskonsteja alusta loppuun.

Tavoite

Sähköautojen latausjärjestelmät tulevat osaksi taloyhtiöitä sitä mukaa, kun ladattavat autot yleistyvät. Konseptin ja kampanjan tavoitteena oli kertoa, että Plugit on toimija, joka hoitaa väistämättömän muutoksen maaliin kaikenlaisissa taloyhtiöissä kokemuksen tuomalla varmuudella. Latausjärjestelmiin kannattaa panostaa, sillä se vaikuttaa myös kiinteistön jälleenmyyntiarvoon.

Halusimme kertoa luovan konseptin avulla , että Plugit poistaa taloyhtiöiden päättäjien lataustuskat vuosiksi eteenpäin toimittamalla kestävät latausratkaisut alkukartoituksesta infraan, latauspisteisiin, käyttöönottoon ja aina ylläpitopalveluun asti.

Plugitin nimi tuli saada esiin ja jäämään mieleen tahona, johon voi olla yhteydessä kaikissa sähköautojen lataukseen liittyvissä asioissa.

Näin Plugitin asema sähköautojen latausjärjestelmien edelläkävijänä säilyisi kiristyvässä kilpailussa. Samalla Plugit saisi enemmän markkinaosuutta sekä liikevaihtoa kasvavassa markkinassa. 

Kohderyhmä 

Suomalaiset taloyhtiöasukkaat ja -päättäjät, jotka tuskailevat sähköautojen latausjärjestelmien valinnan kanssa.

Plugit Finland – Kokemus puhuu

Toteutus

Kokemus puhuu -konseptin sanansaattajina toimivat mummo-kaverukset Kaija ja Sinikka. Mummot, jos ketkä, ovat oikeita ihmisiä ja kasvoja puhumaan sähköautojen latausjärjestelmien tuomista muutoksista. He ymmärtävät ja tietävät, että eihän tämä nyt niin kummallinen juttu ole: onhan näitä vastaavia muutoksia ja murroksia nähty ennenkin. 

Yhdessä tuotantoyhtiö Mjölkin ja ohjaaja Pete Veijalaisen kanssa toteutimme mainosfilmin, jonka pitkässä versiossa Kaijan ja Sinikan dialogin kautta taloyhtiöpäättäjille perusteltiin vääriksi yleisimmät ennakkoluulot sähköautojen latausjärjestelmistä. Uudistuksista selviää kokemuksella, ja hyvin selviääkin! Kampanjan ensimmäisessä aallossa videosta oli käytössä lyhyempi versio.

Kokemus puhuu -konseptin ensimmäinen ulostulo ja kampanja toteutettiin huhti-toukokuussa 2022. Kampanja näkyi ja kuului suoratoistopalvelussa, tv:ssä, radiossa, printissä, digissä ja somessa. Myös natiiviartikkeleilla oli iso rooli kampanjakokonaisuudessa.

Kokemus puhuu -konseptin sanansaattajina toimivat mummo-kaverukset Kaija ja Sinikka.

Tulokset

Kampanja toi Plugitin sivustolle tuplasti enemmän kävijöitä ja taloyhtiöliidejä kuin vertailukautena.

Myynnin ja asiakkaiden palautettu kuultuna Kokenein-viesti on mennyt läpi ja on asettunut tukemaan ostopäätöstä. Mummot ovat jääneet mieleen kertoessaan Plugitin tarinaa ja taklatessaan taloyhtiöpäättäjien sähköautojen latausasioihin liittyviä ennakkoluuloja! Sinikkaa ja Kaijaa voi nähdä ja kuulla eri medioissa myös tulevaisuudessa.

Sinikkaa ja Kaijaa voi nähdä ja kuulla eri medioissa myös tulevaisuudessa.