Työ

Brändi-identiteetin uudistus

Tiimi

AD Kalle Tuominen
Copy Matti Huhta
Visuaalinen suunnittelija Laura Granholm
Luova johtaja Karri Gardemeister
Asiakkuusjohtaja Pauli Nurminen

Haaste

Vakuutusyhtiö Turvalla on alan tyytyväisimmät asiakkaat. Turva on voittanut EPSI Rating -asiakastyytyväisyystutkimuksen jo yhdeksän kertaa. Turvalaisten työtä ohjaa tunnuslause “Hymyile, olet Turvassa.” Yrityksen brändi-identiteetin koettiin kuitenkin jääneen jälkeen asiakaskokemuksen kehityksessä, joten tartuimme haasteeseen brändi-identiteetin päivityksestä yhdessä asiakkaan kanssa. 

Kohderyhmä

Omista raha- ja vakuutusasioista päättävät ihmiset ja ammattilittojen jäsenet, jotka saavat Turvasta parhaat edut. Myös Turvan henkilöstö huomioitiin työssä erityisesti työnantajamielikuvan näkökulmasta.

Toteutukset

  • Visuaalisen ilmeen uudistus
  • Ydinviestien uudistus
  • Uusi kuvakonsepti ja kuvatuotannot Keksi Agencyn johdolla
  • Markkinointimateriaalien uudistus yhdessä Turvan tiimin kanssa
  • Hymyopas-brändikirja 
  • Lanseerauskampanja kansainvälisenä hymypäivänä 2.10.2020

Visuaalinen identiteetti perustuu uniikisti muotoiltuun “Hymyile, olet Turvassa.” -sloganiin, jonka osasuurennokset toimivat graafisina elementteinä. Toteutus tekee visuaalisuudesta monikäyttöisen eri kanavissa ja rakentaa toimialalla vahvaa ja omaleimaista identiteettiä. Yhdessä Keksi Agencyn kanssa suunnitellussa kuvamaailmassa arjen ilot ja harmitukset kohtaavat elämänmakuisesti.

Tavoitteet

Tavoitteenamme oli Turvan valittujen imagotekijöiden ja brändiposition vahvistaminen vakuutusyhtiönä, joka uskoo hymyn voimaan. Vakuutusasiat harvoin hymyilyttävät, mutta Turva haluaa olla vakuutusyhtiö, jonka kanssa on mukavaa ja mutkatonta asioida ja jossa vakuutusasiointi on ikävän sattumuksen paras puoli.

Numeerisina tavoitteenamme oli Turvan spontaanin ja autetun tunnettuuden kasvattaminen kohderyhmässä vuosittain tehtävässä vakuutusalan bränditutkimuksessa.

Tulos

Turvan arvot ja asiakaslupaus välittyvät entistä vahvemmin uuden brändi-identiteetin avulla. Turvalaiset uskovat siihen, että hymy ei tee elämästä pelkästään mukavampaa, vaan myös turvallisempaa ja terveellisempää. Siksi toivomme, että hymyilisimme toisillemme mahdollisimman paljon.

Turvalaisten keskuudessa uusi identiteetti ja hymyteot otettiin vastaan aidon innostuneesti. Seuraavassa bränditutkimuksessa kesällä 2021 nähdään miten numeroita sisältävät tavoitteet ovat toteutuneet. Kerromme niistä sitten.

Katso koko kavalkadi