Blogirinkimme on pyörinyt nyt kaksi vuotta. Kyseessä ei ole kultti, ainakaan pahansuopa sellainen, vaan tiivis porukka Villivision sisällä, joka otti aikanaan tehtäväkseen kirjoittaa blogia juuri sinun luettavaksesi.

Vuosi on jälleen takana ja postausten korikin kukkupäinen, kun julkaisimme viime vuonna noin 40 postausta. Vuoden lopun ja uuden alun kunniaksi on oiva paikka muistella menneitä myös blogin osalta ja nostaa esiin luetuimpia postauksiamme.

Oletko jo lukenut nämä kaikki?

Brändille visuaalinen ilme. Miten?

Visuaalisen ilmeen suunnittelu sisältää niin taidetta, tiedettä, psykologiaa kuin prosessimaista suunnittelua ja perinteistä luovuuttakin. Jokaisen onnistuneen visuaalisen ilmeen takana on aina samat lähtökohdat – selkeä brändi, jolla on visio, positio, tavoitteet ja identiteetti. Lead Digital Designerimme Mikko kertoo, millaisista asioista brändin visuaalinen ilme oikein rakentuu ja mitä kaikkea sen suunnittelussa tulisi ottaa huomioon.

Töissä pitää pelottaa

Kannustus rohkeuteen pitää sisällään luvan olla peloissaan. Työssä, jossa ei jatkuvasti kerrota, mitä pitää tehdä, voi itse päättää tekevänsä merkityksellistä työtä. Työn mielekkyys on nimenomaan jännityksessä ja pelossa. Lue lisää luovan johtajamme Karrin ajatuksia siitä, miten pelko oikein tekee työstä mielekästä ja merkityksellistä.

Patruuna on kuollut, kauan eläköön empaattinen johtaja

Patruunoiden aika on ohi ja palvelevat johtajat ovat ottaneet menestyksen ohjat käsiinsä. Tutkimusten mukaan palveleva johtaminen muun muassa vahvistaa luottamusta, luovuutta, työhön sitoutumista sekä parantaa tehokkuutta ja tiimien innovatiivisuutta. Toimitusjohtajamme Anna kertoo, miten hän johtajana palvelee työntekijöitään.

Akkojen hommissa

Sukupuoli näkyy vahvasti maamme johtotehtävien jakautumisessa. Myös viestintä on voimakkaasti sukupuolittunut ala. Copywriterimme Matti pohtii, onko viestijän sukupuolella väliä?

Tuijotan seinää, siis ajattelen

”Jotain vain nopeasti kirjoitat siihen, sinultahan se onnistuu.” Tämä lausahdus on varmasti tuttu monelle copylle. Pelkästä tekstien kirjoittamisesta puhuminen on harhaanjohtavaa. Esimerkiksi perusteellisen taustatyön tekeminen sekä toimialan ja asiakkaiden ymmärtäminen ovat vaikuttavan tekstin elinehto ja kivijalka. Copywriterimme Toni avaa, mitä kaikkea copyn työ oikeasti pitää sisällään.

Hyvää johtajuutta vai hyvää viestintää

Viestintä nähdään vieläkin valitettavan usein tiedottavana ja yksisuuntaisena äänitorvena, joka toitottaa silloin, kun koetaan, että on jotain kerrottavaa. Hyvä viestintä ei ole kauniita korusanoja tai oivallisia kanavavalintoja. Se on tiedon siirtämistä sekä merkityksien ja yhteisen ymmärryksen tuottamista, jossa olennaista ei ole informaation välittäminen. Viestintäkonsulttimme Karri kertoo, mitä on vaikuttava viestintä.

On ilo kirjoittaa sinulle – myös ensi vuonna!

Kirjoittaja Villivisio,

Yleiset markkinointiviestintä